Nie daj się zmylić, kiedy słyszysz, że ktoś mówi: „Nasza firma ma problem”. Albo kiedy ten ktoś owija w bawełnę i mówi: „Przed naszą firmą staje nowe wyzwanie”. Nie daj się zmylić nawet wtedy, kiedy mówi to głos w twojej głowie. Prawda jest taka, że firmy, organizacje i państwa nie mają problemów i nie stają przed nimi żadne wyzwania. Kto zatem je ma i przed kim one stają?
Tak!
Dobrze zgadujesz!
LUDZIE!
Ludzie, z których składają się te organizacje.
Z tego banalnego w gruncie rzeczy spostrzeżenia wynikają dwie ważne wskazówki, które sprawią, że twoja skuteczność niepomiernie wzrośnie, jeśli tylko z nich skorzystasz:
- Po pierwsze, jeśli zidentyfikujesz w swoim otoczeniu jakiś problem albo wyzwanie, upewnij się, że wiesz, kto powinien w tej sprawie ruszyć tyłek. Niekoniecznie musi to być jedna osoba, ale w przypadku działania zespołowego uczyń jedną osobę odpowiedzialną za sprostanie wyzwaniu. I pamiętaj, że w ostatecznym rozrachunku i tak „szef wszystkich szefów” jest odpowiedzialny za wszystko, co się wydarza.
- Po drugie pamiętaj, że każdy twój kontakt z inną organizacją jest problemem lub wyzwaniem, ale nie dla niej, tylko dla konkretnej osoby, której przyjdzie załatwiać twoją sprawę. Pomóż tej osobie odnieść sukces! Żadnej organizacji nie zależy na załatwieniu twojej sprawy tak bardzo, jak jej pracownikowi, któremu przydzielono takie zadanie i który może w ten sposób zabłysnąć i odnieść osobisty sukces.
Działając, zawsze pamiętaj o ludziach, bo to oni mają problemy i wyzwania, a nie organizacje, w których pracują!