Czy coś się zmieniło?

DOLARY„Jeśli czujesz, że coś się zmieniło, to pewnie się zmieniło.” – Krzysztof Wysocki. Radzę ci zapamiętać tę moją światłą myśl. Jej sformułowanie kosztowało mnie kiedyś okrągłą sumkę. A było to tak:

Zainwestowałem pieniądze w potencjalnie zyskowne przedsięwzięcie i umówiłem się z beneficjentem pożyczki, że co miesiąc będzie mi raportował, jak mu idzie. Czas mijał, biznes rósł, a punktualnie przesyłane sprawozdania zawierały dość obiecujące liczby. I nagle pojawiły się pęknięcia: drobne opóźnienia w dostarczaniu raportu i niewielkie zmiany w jego formacie. Niby nic poważnego, niby nieistotne szczegóły, niby skutek zapracowania i chęć uczynienia dokumentu bardziej czytelnym. No właśnie…

Prawdziwa przyczyna była inna. Biznes się walił, a pożyczkobiorca, wiedziony niepoprawnym optymizmem, postanowił ukrywać katastrofę, wierząc, że „jakoś to będzie”. Zamiast chwycić byka za rogi i zwrócić się o pomoc, podwinął ogon i przycupnął za rogiem. A szkoda, bo firma była do uratowania, gdybyśmy odpowiednio wcześnie zaczęli nad tym pracować. Ale po takim numerze nie byłem już w stanie mu zaufać.

Od tego czasu wiem, że drobne odstępstwa od normy są jak echa nieszczęść rozchodzące się w Mocy przenikającej cały wszechświat. Tak jak Luke Skywalker zdaję się wówczas na intuicję. Nie lekceważę sygnałów i z pełną determinacją wykorzystuję metodę, którą zna i stosuje każde dziecko, a którą spopularyzowała firma Toyota. To metoda wielokrotnego zadawania pytania „dlaczego?”. Szerzej opisują ją w 2. rozdziale mojej książki „Teraz! Jak już dziś zmienić jutro?”.

Pamiętaj!

Moc może być również z tobą, jeśli użyjesz miecza „dlaczego?”, kiedy tylko poczujesz, że w twoim otoczeniu zachodzi jakaś zmiana!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.