Konferencyjny savoir-vivre

KONFERSVJeśli należysz do grona czytelników Biznesu Bez Stresu, pewnie zdarza ci się bywać na różnych konferencjach: branżowych, biznesowych, marketingowych czy hobbystycznych. Mark Horstman z Manager Tools przedstawił niedawno zestaw zasad, których powinien przestrzegać każdy profesjonalny uczestnik takich imprez:

  1. Nie spóźniaj się na prezentacje.
  2. Wstań, gdy udzielono ci głosu.
  3. Kieruj swoją wypowiedź jednocześnie do publiczności i prowadzącego prezentację.
  4. Przedstaw się, jeśli na sali są osoby, które cię nie znają.
  5. Mów wyraźnie i głośno.
  6. Nagródź oklaskami prowadzącego prezentację za to, że poświęcił swój czas, żeby przed tobą wystąpić.
  7. Przed wyjściem z sali podejdź do prowadzącego, uściśnij jego dłoń i podziękuj mu za wystąpienie.
  8. Nie wychodź przed końcem prezentacji.

Postępując w ten sposób, budujesz swoją reputację profesjonalisty, który szanuje i docenia wysiłek innych oraz umie się zachować w każdej sytuacji.

Pamiętaj, że znacznie łatwiej jest stosować się do tych zasad na konferencjach, w których CHCESZ uczestniczyć. Dlatego bardzo starannie dobieraj wydarzenia, na które się wybierasz, nie dawaj się wkręcać i nie ulegaj przeświadczeniu, że tu czy tam „wypada być”.

Bywaj tam, gdzie warto być!

2 myśli w temacie “Konferencyjny savoir-vivre

  1. A jeśli konferencja jest dwu- lub trzydniowa, to obojętne jak spędziłeś wieczór – nie spóźnij się na wspólne śniadanie.
    Szczególnie dotyczy to konferencji naukowych, gdzie rano starszyzna rejestruje nieobecność tych, co polegli w wieczornej, nierównej walce z alko.:)

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.