A oto krótka historia drogi zawodowej Davida Allena (twórcy metody Getting Things Done – GTD), opublikowana kiedyś w Internecie:
- 1981 – David zaczął pracę jako trener w Insight Seminars;
- 1981-1983 – David rozwinął własną działalność konsultingową (jego mentor D. Acheson zapoznał go z ideą Najbliższego Działania (Next Action);
- 1983 – David dołączył do zespołu Insight i stworzył Insight Consulting Group (wraz z Russem Bishopem);
- 1983 – firma Insight uzyskała prawa do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych duńskiego produktu Time/Design (została pierwszym anglojęzycznym dystrybutorem) i zastosowała go jako narzędzie w ramach szkolenia Managing Accelerated Productivity, które David przygotował dla Lockheeda, a które później zaoferowano także innym klientom;
- 1985-1990 – prawa do Time/Design zostały odsprzedane Skipowi Sagarowi, który odsprzedał je amerykańskiemu oddziałowi duńskiej firmy, który z kolei odsprzedał je firmie Southworth Corp. z siedzibą w Massachusetts. W tym czasie David we współpracy z amerykańskim dystrybutorem prowadził wszystkie szkolenia związane z produktem Time/Design;
- 1990-1994 – w porozumieniu z Southworth-Time/Design firmą prowadzącą marketing i sprzedaż produktu Time/Design David prowadził wszystkie związane z tym szkolenia;
- 1994 do chwili obecnej – firma Time/Design postanowiła zaoferować „lżejszą” i tańszą wersję szkoleń – dotychczas przeznaczonych dla klientów korporacyjnych. Jej trenerzy zaczęli prowadzić takie zajęcia na podstawie materiałów opracowanych przez Davida, co z jego perspektywy nie wydaje się zbyt miłe i eleganckie. Jeszcze przez rok Davidowi zlecano prowadzenie szkoleń, jednak później działalność tę przejął pracownik Time/Design;
- 1995 – podczas szkoleń David przestał wskazywać konkretną implementację swojej metody (ludzie mieli zwykle już jakieś przyzwyczajenia) i zaczął się skupiać na procesach myślowych;
- 1995-1997 – drogi Davida i dwojga jego dotychczasowych partnerów (Russella Bishopa i Sally McGhee) rozeszły się. David wraz ze swoją żoną Kathryn wykupił od nich całą działalność w zakresie konsultingu i prowadzenia szkoleń i w ten sposób stworzył David Allen Company.
Wynikiem zebranych doświadczeń i przemyśleń są następujące książki:
- 2001 – David Allen „Getting Things Done. The Art of Stress-Free Productivity” (w najbliższym czasie ukaże się polskie wydanie „Sztuka efektywności. Skuteczna realizacja zadań”)
- 2003 – David Allen „Ready for Anything. 52 Productivity Principles for Work and Life”
- 2005 – Sally McGhee „Take Back Your Life!: Using Microsoft Outlook to Get Organized and Stay Organized”