Dokończ, co zacząłeś!

STOPFACEMoja krucjata przeciwko postanowieniom lub zobowiązaniom noworocznym trwa od początku Biznesu Bez Stresu. Wpisz „noworoczne” w polu wyszukiwania u góry strony, a znajdziesz wiele moich tekstów na ten temat. Jeśli jednak mimo wszystko chcesz coś na ten Nowy 2019 Rok postanowić, to zobowiąż się, że dokończysz co najmniej jeden projekt, który ostatnio rozgrzebałeś.

Rosyjska psycholożka Bluma Zeigarnik już dawno temu, w 1927 roku dowiodła eksperymentalnie, że nasze umysły lepiej pamiętają to, co wciąż nad nami wisi, od tego, co już odfajkowaliśmy. Każda kelnerka doskonale wie, kto jeszcze nie zapłacił rachunku, natomiast klienci, którzy już się rozliczyli, wyparowują jej natychmiast z głowy.

Ale jaki to ma związek z bałaganem w twoim garażu, rozpoczętą inwestycją czy badaniem lekarskim, które od wielu miesięcy odkładasz na później? Otóż problem polega na tym, że ciągle pamiętając o tych sprawach, ograniczasz zdolności swojego umysłu do bieżącego działania i kreatywnego myślenia. Dlatego tak istotne jest kończenie projektów, a nie tylko ich rozpoczynanie.

Każde przedsięwzięcie, którego nie skończyłeś, kradnie część twoich możliwości intelektualnych. Jest zawiesiną, w której tapla się twój umysł.

Dlatego namawiam cię:

Jeśli czujesz potrzebę zobowiązania się do czegoś w związku z nadejściem Nowego Roku, niech to będzie zakończenie czegoś, a nie rozpoczęcie. Dzięki temu w 2019 roku bez stresu i zawrotów głowy zrobisz znacznie więcej niż w poprzednich latach, kiedy goniłeś jak pies za własnym ogonem. Tego ci właśnie życzę!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.