Rework – grzech kopiowania

Czasem kopiowanie może być częścią procesu zdobywania wiedzy – na przykład gdy widzisz początkującego malarza kopiującego w muzeum dzieło mistrza lub perkusistę naśladującego Johna Bonhama w solówce z „Moby Dicka” Led Zeppelin. Dla studenta ten rodzaj imitacji może być pomocnym narzędziem w drodze do odkrycia własnej tożsamości.

Niestety kopiowanie w biznesie jest zwykle bardziej niegodziwe. Może to przez świat kopiuj-i-wklej, w którym dziś żyjemy. Możesz bez wysiłku ukraść czyjeś słowa, obrazy i programy komputerowe. A to rodzi pokusę budowania firm-podróbek.

Takie podejście jest jednak przepisem na porażkę. Problemem tego rodzaju kopiowania jest fakt, że pomijany zostaje etap rozumienia, a tylko rozumienie prowadzi do rozwoju. Musisz rozumieć, jak coś działa lub dlaczego powinno być zrobione tak, a nie inaczej. Gdy kopiujesz i wklejasz, nie dbasz o to. Po prostu przemalowujesz fasadę, zamiast zdobyć wiedzę, jak zaprojektować i wznieść solidny budynek.

Jason Fried, David Hansson „Rework” (Amazon Kindle location 956)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.