Wiele firm skupia się na pogoni za „następną wielką rzeczą”. Chwytają się tego, co modne i nowe. Idą tropem najnowszych trendów i technologii.
To droga głupców. Zaczynasz kierować się modą, a nie istotą sprawy. Zaczynasz skupiać swoją uwagę na rzeczach, które ulegają ciągłym zmianom, zamiast na tym, co trwa.
Twój biznes powinien opierać się na tym, co niezmienne. Na rzeczach, których ludzie potrzebują dziś i będą potrzebowali za dziesięć lat. W to właśnie powinieneś inwestować.
Amazon.com koncentruje się na szybkiej (i bezpłatnej) dostawie towaru, olbrzymim asortymencie, przyjaznej polityce zwrotów i przystępnych cenach. Na takie podejście zawsze będzie duży popyt.
Japońscy producenci samochodów także skupiają się na podstawowych, zawsze aktualnych zasadach: niezawodności, przystępności i praktyczności. Ludzie pragnęli tego trzydzieści lat temu, pragną dziś i będą pragnęli za kolejne trzydzieści lat.
Jason Fried, David Hansson „Rework” (Amazon Kindle location 639)