Rework – pracoholizm, pomysły, lekkość

Nasza kultura czci ideę pracoholizmu. Słyszymy o ludziach zarywających noc po nocy, spędzających całe doby w pracy i sypiających na podłodze w biurze. Punktem honoru jest paść na twarz na koniec projektu. Żadna ilość pracy nie jest zbyt wielka.

Pracoholizm nie tylko jest niepotrzebny, ale po prostu głupi. Większy wysiłek nie oznacza większego zaangażowania lub większego efektu. Jest tylko większym wysiłkiem.

Jason Fried, David Hansson „Rework” (Amazon Kindle location 261)

Każdy z nas ma znajomego, który mówi: „Miałem pomysł na eBay (albo Allegro). Gdybym tylko się tym zajął, to byłbym miliarderem!”. Taka logika jest żałosna i złudna. Pomysł na eBay nie ma nic wspólnego ze stworzeniem takiego serwisu internetowego. Ważne jest to, co zrobisz, a nie to, co pomyślisz, powiesz lub zaplanujesz.

Jason Fried, David Hansson „Rework” (Amazon Kindle location 339)

Zostań wyznawcą filozofii lekkości. Jesteś w tej chwili najmniejszy, najszczuplejszy i najszybszy w swojej karierze. I od tej chwili zaczniesz przybierać na wadze. A im cięższy jest obiekt, tym więcej energii wymaga zmiana kierunku jego ruchu. Ta prawda ma zastosowanie zarówno w świecie biznesu, jak i w otaczającej cię rzeczywistości. Czynnikami zwiększającymi masę firmy są:

  • kontrakty długoterminowe;
  • przerosty zatrudnienia;
  • decyzje, których nie da się zmienić;
  • zebrania;
  • sztywne procedury;
  • zawartość magazynu (fizycznego i mentalnego);
  • uzależnienie od platform sprzętowych, programowych i technologicznych;
  • długoterminowe mapy działania;
  • polityka biurowa.

Jeśli tylko możesz, unikaj tych rzeczy. Dzięki temu z łatwością będziesz mógł zmieniać kierunek swojego działania. Im kosztowniejszy jest ten proces, tym mniej prawdopodobne, że go zainicjujesz i zrealizujesz.

Jason Fried, David Hansson „Rework” (Amazon Kindle location 496)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.