Oto pytania związane z poziomami oceny rzeczywistości, które zgodnie z metodą GTD (Getting Things Done) Davida Allena możesz zadać w stosunku do całych firm i organizacji:
- 50000 stóp: czy otaczający cię ludzie (w dziale, departamencie, całym przedsiębiorstwie) mają wspólną wizję celu oraz katalog zasad i wartości, którymi kierują się w działaniu?
- 40000 stóp: czy otaczający cię ludzie znają długoterminowe cele firmy, czy wiedzą, jaki jest azymut jej wędrówki przez świat, i czy ich osobiste kompasy wskazują ten sam kierunek?
- 30000 stóp: czy otaczający cię ludzie wiedzą jakie są następne kamienie milowe, do których organizacja chce dotrzeć w ciągu najbliższych miesięcy i lat?
- 20000 stóp: czy każdy członek załogi wie, dlaczego się w niej znalazł i jakie istotne (cztery do sześciu) role w niej pełni?
- 10000 stóp i bieżnia życia: czy wszyscy mają nawyk notowania pozyskiwanych informacji, czy prowadzą listy swoich projektów i określają dla nich Najbliższe Działania?
Myślę, że to dobre pytania, ale czy masz odwagę je zadać?