Informacja zwrotna

Informacja zwrotna to bardzo istotny element współpracy w każdej konfiguracji. To nie krytyka mająca na celu piętnowanie przeszłości, ale mechanizm służący wykorzystaniu przeszłości do kształtowania przyszłości. Umiejętnie aplikowana informacja zwrotna jest fundamentem szczerych i trwałych stosunków międzyludzkich. A oto 11 rad dotyczących tego zagadnienia:

  1. Intencja jest najważniejsza. Zastanów się, po co chcesz komuś zwrócić uwagę – żeby mu dokuczyć, zrobić przykrość, czy żeby pomóc mu skorygować jego postępowanie.
  2. Nie krępuj się mówić komuś, że jest w czymś dobry albo że coś zrobił wspaniale. To nie kadzenie, tylko pozytywna informacja zwrotna, która jest nawet ważniejsza niż krytyka.
  3. Umiejętnie dobierz czas i okoliczności rozmowy.
  4. Zastanów się, czy odbiorca jest gotowy na usłyszenie twojego zdania.
  5. Informacja zwrotna powinna być zwięzła, jasna i zrozumiała.
  6. Informacja zwrotna powinna dotyczyć konkretnych zachowań.
  7. Przekazywanie informacji zwrotnej to relacja dwukierunkowa – ty też bądź gotowy na jej przyjęcie.
  8. Nie czekaj na roczne podsumowanie – informację zwrotną przekazuj jak najszybciej. Małe dawki leczą, końska dawka zabija.
  9. Nie generalizuj, tylko skup się na konkretnych zachowaniach i zdarzeniach.
  10. Atmosfera zaufania i bezpieczeństwa w zespole sprzyja przyjmowaniu konstruktywnej krytyki.
  11. Treść informacji zwrotnej świadczy w równym stopniu o osobie, która ją otrzymuje, jak i o osobie ją przekazującej.

Na podstawie „There is no such thing as positive or negative feedback”.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s