David Allen jest nie tylko twórcą metody GTD (Getting Things Done), ale także autorem wielu wskazówek upraszczających i usprawniających życie. Oto kilka z nich:
- Jeśli często podróżujesz (służbowo lub prywatnie), przeznacz jedną z szuflad w swojej szafie na rzeczy, które zawsze zabierasz ze sobą. Staraj się mieć dodatkowy komplet podróżny każdej z takich rzeczy (przybory toaletowe, kabel zasilający do laptopa, ładowarka do telefonu komórkowego itp.).
- Używaj teczki spraw bieżących do przechowywania aktualnych „papierów jednorazowego użytku” takich, jak bilety lotnicze, potwierdzenia faksowe itp. – czyli dokumentów, które nie są fragmentem jakiegoś większego przedsięwzięcia, ale które powinieneś mieć pod ręką.
- Regularnie czyść skrzynkę otrzymanych listów elektronicznych. Kasuj to, co bezużyteczne, zajmuj się niezwłocznie tym, co nie wymaga więcej niż dwóch minut twojej uwagi, a resztę przenoś do folderu działań odłożonych na później lub umieszczaj w systemie gromadzenia informacji.
- Jeśli, podróżując, zabierasz ze sobą zapasowe akumulatory i baterie do sprzętu elektronicznego, oznaczaj naładowane źródła zasilania, oplatając je gumką-recepturką. Dzięki temu jeden rzut oka pozwoli ci stwierdzić, czy dany akumulator lub bateria są naładowane, czy nie.
- Zwiększ sprawność posługiwania się klawiaturą komputerową. Jeśli piszesz z szybkością mniejszą niż 50 słów na minutę, zainstaluj sobie program do nauki pisania bezwzrokowego i ćwicz. Poznaj też klawisze skrótu przyspieszające obsługę wykorzystywanego oprogramowania.