Strategia Błękitnego Oceanu

Krąży po świecie książka „Strategia Błękitnego Oceanu”, która jest próbą stworzenia naukowej teorii opisującej całościową strategię przedsiębiorstwa polegającą na poszerzaniu rynku w celu dostarczenia odbiorcy nowej wartości, zamiast drapieżnej walki o udział w rynku już zdefiniowanym.

O ile sam pomysł jest pociągający, a przytoczone przykłady przekonujące, to uważam, że opracowanie ogólnej teorii strategii, którą można by zaaplikować dowolnemu przedsiębiorstwu w dowolnej branży, jest niemożliwe. Za podanymi przykładami sukcesów rynkowych kryją się „nawiedzeni liderzy”, którzy wpadli na odkrywczy pomysł poszerzenia lub redefinicji rynku, a następnie potrafili go z żelazną konsekwencją wdrożyć i przekonać do niego nabywców.

Kilka spostrzeżeń w książce „Strategia Błękitnego Oceanu” jest cennych, ale uniwersalnych recept nie ma.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.