Efekt Hawthorne

„Na wiosnę 1932 roku specjaliści od wydajności przeprowadzili serię doświadczeń w zakładach Hawthorne firmy Western Electric Company, żeby sprawdzić wpływ rozmaitych czynników środowiska na wydajność pracy. Zwiększyli natężenie oświetlenia i zaobserwowali wzrost wydajności pracy. Obniżyli natężenie i zaobserwowali dalszy wzrost wydajności pracy. (…) liczyła się nie sama zmiana, a wprowadzenie jej. Ludzi zachwycała odmiana; podobało im się, że zwraca się na nich uwagę; interesowała ich nowoczesność. (…) ludzie działają skuteczniej, kiedy próbują czegoś nowego.”

O Efekcie Hawthorne przeczytałem w książce Toma DeMarco i Timothy Litera „Czynnik ludzki”.

TesTeq – Krzysztof Wysocki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s