Porządkowanie

Porządkowanie jest trzecią fazą zajmowania się sprawami w metodzie GTD. W ramach tej fazy postępuj zgodnie z następującymi regułami:

  • Pogrupuj wyniki analizy związane z koniecznością podjęcia działania w odpowiednio zdefiniowanych kategoriach. Wyróżniamy cztery kategorie podstawowe:
    • Projekty – przedsięwzięcia, które zamierzasz zrealizować;
    • Terminarz – działania, które należy wykonać określonego dnia i – w przypadku niektórych z nich – o określonej godzinie;
    • Najbliższe Działania – czynności, które należy wykonać tak szybko, jak to tylko możliwe;
    • Czeka Na – przekazane innym Projekty i Działania, na których wykonanie czekasz.
  • Do powyższych kategorii dodaj podkategorie usprawniające działanie systemu takie, jak „Telefony”, „Zakupy”, „W domu”, „Przy komputerze” itp.
  • Sporządź także listy długoterminowych celów i wartości.
  • Przygotuj listy kontrolne opisujące i wspomagające rutynowe czynności, które wykonujesz, oraz gromadzące związane ze sobą informacje źródłowe.
  • Utrzymuj w porządku swoje główne archiwum danych źródłowych tak, żebyś zawsze łatwo mógł odszukać umieszczoną tam informację.
  • Posługuj się niezawodnym systemem świadomego odkładania na przyszłość zamierzeń i działań (lista „Może Kiedyś”, terminarz, folder „Sprawy na później”).
  • Informacje dotyczące bieżących Projektów przechowuj w głównym archiwum danych źródłowych albo w osobnych segregatorach lub pojemnikach na sprawy w toku.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s