Zatrudniając i awansując pracowników, oceniaj ich, kierując się następującymi kryteriami (wymienionymi tu w kolejności odpowiadającej ich ważności):
- Prawość – czyli zdolność do postępowania zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami moralnymi.
- Motywacja – czyli posiadanie wewnętrznej potrzeby działania.
- Zdolności – czyli umiejętności niezbędne w danej pracy oraz potencjał umożliwiający podejmowanie nowych wyzwań.
- Inteligencja – czyli zdolność rozumienia i analizowania otaczającego świata.
- Wiedza – zarówno ogólna, jak i ta dotycząca zagadnień zawodowych.
- Doświadczenie – czyli praktyczne umiejętności, których nie sposób nauczyć się z żadnego podręcznika.
- Bez prawości motywacja jest groźna.
- Bez motywacji zdolności są tylko bezsilnością.
- Bez zdolności inteligencja zostaje ograniczona.
- Bez inteligencji wiedza nic nie znaczy.
- Bez wiedzy doświadczenie jest ślepe.
- A doświadczenie? Ci, którzy posiadają pięć pierwszych cech z łatwością zdobywają i wykorzystują doświadczenie.