Nie trzeba dwudniowego szkolenia, żeby uchwycić kluczowe koncepcje metody GTD. Poniższa lista dobrych i złych praktyk może ci w tym pomóc.
- GROMADZENIE
- TAK: Wyrzuć wszystko z głowy, każdą rzecz trzymaj tam, gdzie jej miejsce.
- NIE: Trzymaj wszystko w głowie, rzeczy kładź byle gdzie (na przykład tam, gdzie w danej chwili stoisz).
- ANALIZA
- TAK: Określaj działania i pożądane efekty wtedy, gdy sprawy pojawiają się na twoim horyzoncie.
- NIE: Czekaj, aż coś wybuchnie (będzie wymagało interwencji z powodu wcześniejszego zaniechania).
- PORZĄDKOWANIE
- TAK: Na listach najbliższych działań umieszczaj tylko najbliższe działania. Miej 6-8 kontekstowych list.
- NIE: Mieszaj na listach najbliższe działania z projektami oraz informacjami niewymagającymi działania.
- PRZEGLĄD
- TAK: Troszcz się i dbaj o swój system dokonując okresowych przeglądów.
- NIE: Zajmuj się tymi sprawami, które najgłośniej dopominają się o twoją uwagę, lub tymi, które pojawiły się przed chwilą.
- WYKONANIE
- TAK: Stosuj wszystkie powyższe dobre praktyki.
- NIE: Trwaj w pułapce zagonienia.
Przystępując do wdrożenia GTD pamiętaj także o następujących czynnikach:
- CZAS: Zmiana nawyków pochłania sporo czasu, spróbuj zajmować się nimi po kolei, a nie wszystkimi naraz.
- MIEJSCE: Stwórz obszar sprzyjający rozwojowi nowych nawyków.
- ODLEGŁOŚĆ: Pod wszelkimi względami przypomina to trening maratończyka. Nie zniechęcaj się, ćwicz i trenuj. Miej cel przed oczami i tak dobieraj narzędzia, które stosujesz, aby ten cel osiągnąć.