GTD w 10 sekund

Nie trzeba dwudniowego szkolenia, żeby uchwycić kluczowe koncepcje metody GTD. Poniższa lista dobrych i złych praktyk może ci w tym pomóc.

  • GROMADZENIE
    • TAK: Wyrzuć wszystko z głowy, każdą rzecz trzymaj tam, gdzie jej miejsce.
    • NIE: Trzymaj wszystko w głowie, rzeczy kładź byle gdzie (na przykład tam, gdzie w danej chwili stoisz).
  • ANALIZA
    • TAK: Określaj działania i pożądane efekty wtedy, gdy sprawy pojawiają się na twoim horyzoncie.
    • NIE: Czekaj, aż coś wybuchnie (będzie wymagało interwencji z powodu wcześniejszego zaniechania).
  • PORZĄDKOWANIE
    • TAK: Na listach najbliższych działań umieszczaj tylko najbliższe działania. Miej 6-8 kontekstowych list.
    • NIE: Mieszaj na listach najbliższe działania z projektami oraz informacjami niewymagającymi działania.
  • PRZEGLĄD
    • TAK: Troszcz się i dbaj o swój system dokonując okresowych przeglądów.
    • NIE: Zajmuj się tymi sprawami, które najgłośniej dopominają się o twoją uwagę, lub tymi, które pojawiły się przed chwilą.
  • WYKONANIE
    • TAK: Stosuj wszystkie powyższe dobre praktyki.
    • NIE: Trwaj w pułapce zagonienia.

Przystępując do wdrożenia GTD pamiętaj także o następujących czynnikach:

  • CZAS: Zmiana nawyków pochłania sporo czasu, spróbuj zajmować się nimi po kolei, a nie wszystkimi naraz.
  • MIEJSCE: Stwórz obszar sprzyjający rozwojowi nowych nawyków.
  • ODLEGŁOŚĆ: Pod wszelkimi względami przypomina to trening maratończyka. Nie zniechęcaj się, ćwicz i trenuj. Miej cel przed oczami i tak dobieraj narzędzia, które stosujesz, aby ten cel osiągnąć.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s