Guru marketingu Seth Godin przekazał witrynie WorkHappy.net listę pięciu najważniejszych błędów, jakie popełniają przedsiębiorcy w dziedzinie marketingu:
- Oczekiwanie wdzięczności za to, że zrobiłeś coś trudnego. Tak, stworzyłeś firmę i rozwinąłeś ją, reinwestując zyski. Tak, wykosztowałeś się na maszyny, opakowania i powierzchnię sprzedażną. Tak, skompletowałeś załogę i doprowadziłeś do wprowadzenia produktu na rynek. Ale mnie – klienta – nic to nie obchodzi. Nie kupię twojego wyrobu czy usługi tylko dlatego, że się naharowałeś.
- Wydawanie pieniędzy zamiast oferowania czegoś naprawdę wspaniałego. Skończyły się czasy, gdy wydawanie pieniędzy na marketing przeciętnych wyrobów załatwiało sprawę. Lepiej zainwestuj w ulepszenie produktu. W znaczne ulepszenie produktu.
- Niezdawanie sobie sprawy z faktu, że marketing powinien być tak samo dobry, jak cała reszta firmy. Nie ma znaczenia to, że nie lubisz marketingu albo wątpisz w swoje umiejętności w tej dziedzinie. Zrozum to albo zabieraj swoje zabawki i idź do domu. Wcześniej czy później odniesiesz sukces dlatego, że umiałeś rozpowszechnić swoje pomysły. Wracaj więc do szkoły i pojmij, jak to działa.
- Słuchanie innych. Jeśli są tacy mądrzy, dlaczego nie prowadzą takiej firmy, jak twoja? Nie przeprowadzaj ankiet. Nie pytaj swojej teściowej o zdanie. Ukryj swe słabości, podwój swoją gotowość do ponoszenia ryzyka i ruszaj do dzieła.
- Nieocenianie wyników. Wszystko to jest bezwartościowe, jeśli nie weryfikujesz i nie mierzysz niestrudzenie wyników swoich działań. Rób to, co działa. Zaniechaj tego, co nie przynosi efektu. Bądź czujny.