13 błędów podczas delegowania zadań

Na łamach blogu „Dumb Little Man” [dumblittleman.com] opublikowany został bardzo ciekawy wpis „13 Warning Signs that What You’ve Delegated Won’t Get Done (And How to Fix Them)” autorstwa Billa Zippa, wskazujący 13 powodów, dla których zlecane przez ciebie zadania mogą nie być realizowane przez wykonawców z należytym zaangażowaniem. Oto one:

  1. Delegujesz zbyt wiele rzeczy naraz, przekraczając realne możliwości wykonawcy.
  2. Oczekujesz od wykonawcy umiejętności odczytywania twoich myśli.
  3. Nie określasz terminu realizacji zadania.
  4. Nie kontrolujesz postępu prac.
  5. Powierzasz zadanie niewłaściwej osobie.
  6. Uważasz, że delegowanie to jednorazowy akt, a tymczasem jest to cały proces.
  7. Nie zmieniasz swojego „stylu dowodzenia” w procesie delegowania.
  8. Nie wyjaśniasz wykonawcy celu i znaczenia zlecanego zadania.
  9. Nie przekazujesz wykonawcy uprawnień niezbędnych do realizacji zadania.
  10. Delegujesz tylko w dół hierarchii, zapominając o pozostałych kierunkach.
  11. Nie kończysz spotkań zespołu zapisaniem KCK (Kto zrobi Co na Kiedy).
  12. Nie rozpoczynasz spotkań zespołu od przejrzenia poprzednio zapisanych KCK.
  13. Zapominasz o docenianiu dobrze wykonanej roboty.

Zachęcam do przeczytania całego wpisu w oryginale.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.