Gotowy na niespodzianki

Gotowość do tolerowania nieprzewidywalności świata i umiejętność wyważonego reagowania na pozytywne i negatywne niespodzianki są obecnie twoimi najważniejszymi atutami na rynku pracy.

Postulat: „Nie daj się zaskoczyć!” jest totalną abstrakcją. Tempo życia i szybkość wymiany informacji sprawia, że niespodzianek powinieneś się spodziewać na każdym kroku. Cóż więc robić w tak nieprzewidywalnych okolicznościach?

Po pierwsze zapanuj nad tym, co jest ci wiadome. Do tego służy metoda GTD (Getting Things Done) Davida Allena. Nakazuje ona umieszczać wszystkie informacje dotyczące spraw, które wymagają twojej uwagi, w godnym zaufania, wirtualnym sejfie.

Dzięki temu:

  • sprawy, o których masz szansę zawczasu się dowiedzieć, nie przeradzają się w niespodzianki;
  • masz komfort zapewniający odpowiednie reagowanie na prawdziwe niespodzianki, wiedząc, że wszystkie inne sprawy są załatwione lub bezpiecznie czekają na swoją kolejkę w systemowym sejfie.

Na przykład, gdy przyjdzie ci ratować zawalony przez podwykonawcę projekt, nie powinieneś się przecież martwić, czy w toalecie jest papier toaletowy.

Do tego właśnie służy GTD.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s