Ludzie sukcesu wyciągają wnioski z porażek, ale robią to inaczej. Nie dochodzą do wniosku, że w ogóle nie powinni próbować lub że mają zawsze rację, a cały świat się myli, lub że są nieudacznikami. Porażka uczy ich, że obrali taktykę, która w danej sytuacji nie zadziałała, lub że taktyka ta była nieodpowiednia w stosunku do osoby, wobec której ją zastosowali.
Seth Godin „Linchpin: Are You Indispensable?” (Amazon Kindle location 1931)
Jednym ze sposobów na kreatywność jest zmuszenie się do wymyślania złych pomysłów. Im gorszych, tym lepiej. Praktykuj to jak najczęściej, a przekonasz się, że pojawią się także i te dobre.
Seth Godin „Linchpin: Are You Indispensable?” (Amazon Kindle location 1963)
Gdzie wyłazi strach?
Jeśli sprzedaż kuleje, szukaj strachu.
Jeśli zebranie działu marketingu utyka w martwym punkcie, szukaj strachu.
Jeśli ktoś wpada w złość, nie dotrzymuje obietnicy, nie chce współpracować, to w okolicy czai się strach.
Strach jest naszą najważniejszą emocją. Zapewniał naszym przodkom przetrwanie. Dominuje nad innymi uczuciami, ponieważ gdybyśmy nie umieli bać się śmierci, wszystko inne nie miałoby specjalnego znaczenia.
Seth Godin „Linchpin: Are You Indispensable?” (Amazon Kindle location 2092)
Obawa przed życiem bez mapy jest podstawowym powodem, dla którego ludzie tak uparcie pragną, żeby im powiedzieć, co mają robić.
Wytłumaczenie tego faktu jest dość oczywiste: jeśli to nie jest twoja mapa, to nie obwinią cię o zgubienie drogi. Jeśli wykułeś na pamięć i stosujesz, otrzymaną od przełożonego, standardową formułkę sprzedażową, a nie udaje ci się nic sprzedać, to czyja to wina? Mapa nie tylko uwalnia nas od odpowiedzialności, ale stanowi też swego rodzaju talizman. Możemy opowiadać przyjaciołom i rodzinie, że znaleźliśmy dobrą mapę, bezpieczną mapę, mapę godną szacunku.
Seth Godin „Linchpin: Are You Indispensable?” (Amazon Kindle location 2102)