Czytelne instrukcje

Według badań, których wyniki opublikowano w artykule „A Recipe for Motivation: Easy to Read, Easy to Do” olbrzymie znaczenie dla jakości i szybkości wykonywania pracy ma sposób przedstawienia zadania wykonawcy. I nie chodzi tylko o poprawność językową, logikę i spójność instrukcji, ale także o jej wygląd. Wymyślne formatowanie, niezwykły krój czcionki i zbędne ozdobniki zmniejszają motywację do realizacji zlecanych czynności. Dotyczy to w równym stopniu książki kucharskiej, zestawu treningowego dla maratończyków, jak i procedury startowej promu kosmicznego.

Tworząc dla kogoś instrukcję działania, pamiętaj, żeby:

  • napisać ją prostym, poprawnym językiem;
  • zadbać o logiczny układ treści;
  • podzielić całość na akapity (punkty) zawierające nie więcej niż 5 zdań;
  • posługiwać się krótkimi zdaniami;
  • unikać wymyślnego formatowania, niezwykłych krojów czcionki i zbędnych ozdobników;
  • wzbogacić ją o niezbędne ilustracje.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s