Szkoła szkodzi

Ale, jak zauważył historyk Kenneth Gold, wcześni reformatorzy oświaty byli również ogromnie zatroskani, żeby dzieci nie były przeciążane edukacją. Na przykład w 1871 roku amerykański komisarz do spraw edukacji opublikował raport Edwarda Jarvisa zatytułowany „Związki edukacji z chorobami umysłowymi”. Jarvis zbadał 1741 przypadków chorób umysłowych i doszedł do wniosku, że przeciążenie nauką było przyczyną 205 z tych przypadków. „Edukacja jest podłożem znaczącego odsetka przyczyn zapadania na choroby psychiczne” stwierdził Jarvis. Podobnie, pionier edukacji publicznej w stanie Massachusetts, Horace Mann, wierzył, że zmuszanie uczniów do zbyt ciężkiej pracy będzie miało „bardzo szkodliwy wpływ na ich charakter i nawyki… Nierzadko nadmierna stymulacja umysłu rujnuje zdrowie całego organizmu”. Periodyki edukacyjne z tego okresu stale wyrażały obawy dotyczące przeciążania uczniów lub przytępiania ich naturalnych zdolności przez nadmiar zajęć szkolnych.

Malcolm Gladwell „Outliers” (253)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.