16 struktur prezentowania informacji

  1. Modularna. Sekwencja modułów informacyjnych, których kolejność można dowolnie zmieniać.
  2. Chronologiczna. Sekwencja modułów informacyjnych uszeregowana zgodnie z ich następstwem czasowym.
  3. Fizyczna. Sekwencja modułów informacyjnych uporządkowana zgodnie z ich fizycznym lub geograficznym położeniem.
  4. Przestrzenna. Sekwencja modułów informacyjnych przedstawiona zgodnie z odwzorowującym ją modelem przestrzennym.
  5. Problem/rozwiązanie. Przedstawienie kolejnych informacji w postaci par: problem, z jakim się mogą spotkać słuchacze, i rozwiązanie proponowane przez prezentera.
  6. Zagadnienie/działanie. Przedstawienie kolejnych informacji w postaci par: zagadnienie, z jakim się mogą spotkać słuchacze, i działanie proponowane przez prezentera.
  7. Okazja/sposób wykorzystania. Przedstawienie kolejnych informacji w postaci par: okazja, z jaką się mogą spotkać słuchacze, i sposób jej wykorzystania proponowany przez prezentera.
  8. Forma/funkcja. Przedstawienie centralnej koncepcji biznesowej, metody lub technologii i wielu wynikających z niej funkcji lub zastosowań.
  9. Cechy/korzyści. Przedstawienie szeregu cech wyróżniających produkt lub usługę i odpowiadających tym cechom konkretnych korzyści.
  10. Analiza przypadku. Omówienie zastosowania przedstawionych informacji w rzeczywistej sytuacji biznesowej.
  11. Zarzut/fałsz. Przedstawienie zarzutu i natychmiastowe obalenie go argumentacją obnażającą jego fałszywość.
  12. Porównania. Sekwencja porównań mających na celu wykazanie różnic pomiędzy rozwiązaniem proponowanym przez prezentera a koncepcjami konkurencyjnymi.
  13. Tabela. Zastosowanie tabeli 2 na 2 (lub większej) do uporządkowania szeregu złożonych pojęć.
  14. Równoległe ścieżki. Przedstawienie podobnych zagadnień w postaci sekwencji analogicznych modułów informacyjnych.
  15. Pytania retoryczne. Skupienie uwagi słuchaczy poprzez zadawanie pytań i niezwłoczne udzielanie na nie odpowiedzi.
  16. Numeryczna. Przedstawienie luźno powiązanych informacji w postaci wyliczenia.

Jerry Weissman „Presenting to Win. The Art of Telling Your Story” (52-54)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.