- Modularna. Sekwencja modułów informacyjnych, których kolejność można dowolnie zmieniać.
- Chronologiczna. Sekwencja modułów informacyjnych uszeregowana zgodnie z ich następstwem czasowym.
- Fizyczna. Sekwencja modułów informacyjnych uporządkowana zgodnie z ich fizycznym lub geograficznym położeniem.
- Przestrzenna. Sekwencja modułów informacyjnych przedstawiona zgodnie z odwzorowującym ją modelem przestrzennym.
- Problem/rozwiązanie. Przedstawienie kolejnych informacji w postaci par: problem, z jakim się mogą spotkać słuchacze, i rozwiązanie proponowane przez prezentera.
- Zagadnienie/działanie. Przedstawienie kolejnych informacji w postaci par: zagadnienie, z jakim się mogą spotkać słuchacze, i działanie proponowane przez prezentera.
- Okazja/sposób wykorzystania. Przedstawienie kolejnych informacji w postaci par: okazja, z jaką się mogą spotkać słuchacze, i sposób jej wykorzystania proponowany przez prezentera.
- Forma/funkcja. Przedstawienie centralnej koncepcji biznesowej, metody lub technologii i wielu wynikających z niej funkcji lub zastosowań.
- Cechy/korzyści. Przedstawienie szeregu cech wyróżniających produkt lub usługę i odpowiadających tym cechom konkretnych korzyści.
- Analiza przypadku. Omówienie zastosowania przedstawionych informacji w rzeczywistej sytuacji biznesowej.
- Zarzut/fałsz. Przedstawienie zarzutu i natychmiastowe obalenie go argumentacją obnażającą jego fałszywość.
- Porównania. Sekwencja porównań mających na celu wykazanie różnic pomiędzy rozwiązaniem proponowanym przez prezentera a koncepcjami konkurencyjnymi.
- Tabela. Zastosowanie tabeli 2 na 2 (lub większej) do uporządkowania szeregu złożonych pojęć.
- Równoległe ścieżki. Przedstawienie podobnych zagadnień w postaci sekwencji analogicznych modułów informacyjnych.
- Pytania retoryczne. Skupienie uwagi słuchaczy poprzez zadawanie pytań i niezwłoczne udzielanie na nie odpowiedzi.
- Numeryczna. Przedstawienie luźno powiązanych informacji w postaci wyliczenia.
Jerry Weissman „Presenting to Win. The Art of Telling Your Story” (52-54)