Tak jak do wszystkiego, tak i do upraszczania życia można podejść w sposób skomplikowany lub prosty. Sposób skomplikowany polega na stworzeniu całościowego planu upraszczania życia i… niezrealizowaniu go. Sposób prosty to stopniowe wdrażanie idei i metod pozwalających (1) eliminować z naszego życia „niepotrzebności” i (2) sprawniej radzić sobie z tym, co niezbędne. A oto 4 idee, które pozwolą ci szybciej i skuteczniej załatwiać dowolne sprawy:
- Raz a dobrze! Nie zabieraj się do rozwiązania problemu 10 razy, tylko złap byka za rogi.
- Sprytniej! Jeśli robisz coś po raz pierwszy, warto chwilę poświecić na rozejrzenie się, czy ktoś w okolicy lub w internecie nie ma jakichś cennych wskazówek w tej materii (ale nie rozglądaj się zbyt długo). A po skutecznym załatwieniu sprawy, zapisz sobie informacje, które w podobnej sytuacji mogą się przydać w przyszłości.
- Automatycznie! Wiele rzeczy daje się zautomatyzować (na przykład płacenie rachunków za pomocą polecenia zapłaty). Nie trać więc swojego czasu na rzeczy banalne, acz uciążliwe – takie jak stanie w kolejkach do okienka.
- Zlecaj! Nie musisz wszystkiego robić sam. Bardzo często lepszym i tańszym wyjściem jest powierzenie załatwienia sprawy komuś, kto zajmuje się tym codziennie (dobrym przykładem może tu być przygotowanie PIT-u lub wypranie dywanów).
Na podstawie „Mastering Productivity: How to Be More Effective With Your Time”.