- Faza Gromadzenia
- Zapisz najważniejsze informacje związane z każdą rozmową telefoniczną i spotkaniem, zanim zajmiesz się czymś innym.
- Zadbaj o to, żeby twoje Wszechobecne Urządzenie Zapamiętujące było zawsze pod ręką.
- Każdą notatkę opatruj datą i czasem jej sporządzenia (dotyczy to również notatek głosowych rejestrowanych za pomocą dyktafonu lub automatycznej sekretarki).
- Wypracuj własny system skrótów i konwencji stosowanych przy sporządzaniu notatek.
- Filtruj docierające do ciebie informacje tak, żeby nie zapisywać rzeczy nieistotnych.
- Faza Analizy
- Usuwaj ze swojego biurka wszystko oprócz materiałów dotyczących sprawy, nad którą w danej chwili pracujesz.
- Ściśle przestrzegaj Zasady 2 Minut.
- Zapisuj wszystkie swoje decyzje i wyniki przemyśleń.
- Faza Porządkowania
- Zawsze miej w zasięgu ręki zszywacz, dziurkacz, drukarkę etykiet i zapasowe teczki.
- Eliminuj wąskie gardła swojego systemu.
- Bądź stanowczy, decydując o losie poszczególnych spraw.
- Faza Przeglądu
- Korzystaj z Listy Kontrolnej Przeglądu i zaznaczaj na niej to, co już zrobiłeś.
- Wyznacz raz w tygodniu termin spotkania z samym sobą.
- Wynagradzaj się po przeprowadzeniu kompletnego Przeglądu Tygodniowego.
- Wykonuj codzienne mini-przeglądy.
- Faza Realizacji
- Codziennie rano przejrzyj i pogrupuj Najbliższe Działania.
- Grupuj zbliżone Działania, żeby zmniejszyć straty czasu związane ze zmianami zestawu używanych narzędzi i trybu pracy umysłu.
- Najpierw „zjedz tę żabę”, a dopiero potem zajmij się przyjemniejszymi sprawami.
Na podstawie „18 Tricks to Instantly Improve your GTD System”.