Kreatywność – 6 mitów

Według „Fast Company” na temat kreatywności pokutuje 6 mitów:

  1. Kreatywność jest domeną super kreatywnych. Nieprawda. Każdy przeciętnie inteligentny i wykształcony człowiek dysponuje potencjałem do tworzenia nowatorskich rozwiązań.
  2. Pieniądze motywują do kreatywności. Nieprawda. Pieniądze to nie wszystko. Liczy się przede wszystkim pasja.
  3. Napięte terminy stymulują kreatywność. Nieprawda. Bardzo często w takich sytuacjach tworzone są prowizorki, a nie odkrywcze rozwiązania. Jedynym plusem napiętego terminu jest możliwość lepszego skupienia się na jednym zadaniu, ponieważ z większą pewnością siebie możesz wówczas odmawiać zajmowania się innymi sprawami.
  4. Strach wymusza przełomy. Nieprawda. Smutni i zastraszeni wcale nie są bardziej kreatywni od radosnych i szczęśliwych.
  5. Współzawodnictwo jest lepsze od współpracy. Nieprawda. Praktyka przydzielania tego samego zadania dwóm zespołom i wzajemnego szczucia ludzi na siebie nie prowadzi do powstania lepszych rozwiązań i wcale nie pozwala na szybszą realizację zadań.
  6. Organizacja o uproszczonej strukturze to organizacja kreatywna. Nieprawda. Samo uproszczenie struktury organizacyjnej, choć na pewno nie zaszkodzi, nie zagwarantuje automatycznie rozniecenia ognia kreatywności wśród pracowników.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.