Rodzaje firmowych blogów

Brian Oberkirch przedstawił następującą klasyfikację rodzajów blogów publikowanych przez przedsiębiorstwa:

  • Blog Korporacyjny – będący sieciowym ekwiwalentem komunikatów prasowych, przeznaczony do publikowania oficjalnych informacji i stanowiska firmy w istotnych sprawach.
  • Blog Produktowy – przedstawiający wszelkie informacje dotyczące określonego produktu lub usługi oraz zbierający opinie użytkowników o tym produkcie lub usłudze.
  • Biuro Prasowe 2.0 – blog wyposażony w wiele tematycznych kanałów RSS pozwalających dziennikarzom subskrybować tylko te informacje, które ich interesują.
  • Centrum Informacji Dla Partnerów – blog o ograniczonej dostępności z wyprzedzeniem udostępniający informacje partnerom technologicznym i handlowym.
  • Blog Promocyjny – towarzyszący konkretnemu wydarzeniu promocyjnemu, ogniskujący związaną z nim wymianę informacji.
  • Blog Prezesa – prowadzony przez albo w imieniu szefa firmy.
  • Blog Propagatora – prowadzony przez menedżera średniego szczebla, który publikuje zwykle niedostępne informacje „ze swojego odcinka” zarówno na potrzeby innych działów firmy, jak i zewnętrznych odbiorców.
  • Blog Wewnętrzny – dostępny tylko dla określonej grupy pracowników, często zawierający informacje, za które niejeden dziennikarz zapłaciłby fortunę. Zwykle służy do współdzielenia się wiedzą i utrwalania w formie elektronicznej pozyskiwanych informacji.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.