Brian Oberkirch przedstawił następującą klasyfikację rodzajów blogów publikowanych przez przedsiębiorstwa:
- Blog Korporacyjny – będący sieciowym ekwiwalentem komunikatów prasowych, przeznaczony do publikowania oficjalnych informacji i stanowiska firmy w istotnych sprawach.
- Blog Produktowy – przedstawiający wszelkie informacje dotyczące określonego produktu lub usługi oraz zbierający opinie użytkowników o tym produkcie lub usłudze.
- Biuro Prasowe 2.0 – blog wyposażony w wiele tematycznych kanałów RSS pozwalających dziennikarzom subskrybować tylko te informacje, które ich interesują.
- Centrum Informacji Dla Partnerów – blog o ograniczonej dostępności z wyprzedzeniem udostępniający informacje partnerom technologicznym i handlowym.
- Blog Promocyjny – towarzyszący konkretnemu wydarzeniu promocyjnemu, ogniskujący związaną z nim wymianę informacji.
- Blog Prezesa – prowadzony przez albo w imieniu szefa firmy.
- Blog Propagatora – prowadzony przez menedżera średniego szczebla, który publikuje zwykle niedostępne informacje „ze swojego odcinka” zarówno na potrzeby innych działów firmy, jak i zewnętrznych odbiorców.
- Blog Wewnętrzny – dostępny tylko dla określonej grupy pracowników, często zawierający informacje, za które niejeden dziennikarz zapłaciłby fortunę. Zwykle służy do współdzielenia się wiedzą i utrwalania w formie elektronicznej pozyskiwanych informacji.