Pomysł czy innowacja

Oto 5 pytań, które pozwolą ci ocenić, czy twój genialny pomysł ma szanse stać się innowacją, czy już do tego dojrzał.

  1. Czy twój pomysł zmienia oczekiwania klientów?
  2. Czy twój pomysł zmienia konkurencyjny układ sił na rynku?
  3. Czy twój pomysł zmienia model ekonomiczny branży?

Aby twój pomysł miał szansę stać się innowacją, musisz odpowiedzieć „tak” na co najmniej jedno z powyższych pytań. Jeśli jest to niemożliwe, nie zawracaj innym głowy, dopóki jeszcze raz gruntownie nie przemyślisz wszystkiego i nie będziesz mógł udzielić choć jednej twierdzącej odpowiedzi. Jeśli zaś twój pomysł przeszedł pozytywnie powyższy test, zadaj sobie jeszcze dwa poniższe pytania:

  1. Czy twoja firma ma coś do zaoferowania w dziedzinie, której dotyczy twój pomysł? Na przykład, czy ma odpowiednie doświadczenie?
  2. Czy wdrożenie pomysłu zapewni firmie odpowiednie przychody i margines zysku?

Na oba te pytania musisz odpowiedzieć „tak”, żeby można było uznać, iż twój pomysł jest innowacją w biznesowym rozumieniu tego określenia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.