Oto 5 pytań, które pozwolą ci ocenić, czy twój genialny pomysł ma szanse stać się innowacją, czy już do tego dojrzał.
- Czy twój pomysł zmienia oczekiwania klientów?
- Czy twój pomysł zmienia konkurencyjny układ sił na rynku?
- Czy twój pomysł zmienia model ekonomiczny branży?
Aby twój pomysł miał szansę stać się innowacją, musisz odpowiedzieć „tak” na co najmniej jedno z powyższych pytań. Jeśli jest to niemożliwe, nie zawracaj innym głowy, dopóki jeszcze raz gruntownie nie przemyślisz wszystkiego i nie będziesz mógł udzielić choć jednej twierdzącej odpowiedzi. Jeśli zaś twój pomysł przeszedł pozytywnie powyższy test, zadaj sobie jeszcze dwa poniższe pytania:
- Czy twoja firma ma coś do zaoferowania w dziedzinie, której dotyczy twój pomysł? Na przykład, czy ma odpowiednie doświadczenie?
- Czy wdrożenie pomysłu zapewni firmie odpowiednie przychody i margines zysku?
Na oba te pytania musisz odpowiedzieć „tak”, żeby można było uznać, iż twój pomysł jest innowacją w biznesowym rozumieniu tego określenia.