10 faktów o blogowaniu, o których zapomnieli ci powiedzieć

  1. Łatwo zacząć, trudniej wytrwać. Wytrwać jest NAPRAWDĘ bardzo trudno. Większość blogerów nie utrzymuje się z blogowania, więc praktycznie codziennie musisz zmotywować się do wysiłku nie przynoszącego żadnych bezpośrednich i szybkich zysków.
  2. Ludzie oczekują regularnego dostarczania wartościowych treści – w przeciwnym przypadku ci najcenniejsi zrezygnują z czytania. Możesz raz, czy dwa napisać coś głupiego. Może to nawet spowodować chwilowy wzrost popularności twojego blogu, ale nie o to chodzi. Najcenniejsi czytelnicy nie szukają głupot. Jeśli nie będziesz publikował wartościowych treści w dłuższym okresie czasu, nie zapewnisz sobie grona lojalnych odbiorców.
  3. Nie staniesz się sławny prowadząc bloga. Wszystkie znane wyjątki potwierdzają tylko tę regułę. Przejrzyj listę najbardziej znanych publicystów sieciowych. 99% z nich oprócz blogowania zajmuje się również innymi fascynującymi przedsięwzięciami.
  4. Nie staniesz się bogaty prowadząc bloga. Tu także zdarzają się wyjątki, ale chyba gra w Dużego Lotka i wizyty w kasynie nie są elementem twojej strategii zawodowej? Nieprawdaż?
  5. Blogując możesz wzmocnić swoją markę, ale nie możesz jej w ten sposób zbudować od podstaw. Niektórzy nie zgadzają się z tym i, wskazując na kilka znanych przykładów, twierdzą, że skoro tamtym się udało, to może się udać i komuś innemu. To przykład błędnego wnioskowania. To tak, jakby powiedzieć, że skoro tyle osób zdobyło Mount Everest, to ty też możesz tego dokonać. Nikt nie mówi, że tego nie dokonasz, ale łatwo nie będzie.
  6. Blogowanie to nałóg – czasami bardzo silny. Jeśli nie wierzysz, spytaj rodziny i znajomych czołowych blogerów. Niestety na razie nie ma na to lekarstwa. Jeśli masz jakieś pomysły – napisz do mnie.
  7. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz zacząć pomagać innym odnosić sukcesy. Z pewnością chcesz, żeby twój blog był sukcesem. Inni autorzy blogów też tego chcą. Jeśli każdy myślałby, że tylko on powinien odnieść sukces, wszystkim byłoby trudniej. Zatem informuj w swoim blogu o innych blogach, które uznasz za wartościowe dla twoich czytelników. Oni to z pewnością docenią.
  8. Nie wspinaj się po plecach innych, wdeptując ich w ziemię. Jeśli twoim pomysłem na zwiększenie audytorium jest obrzucanie błotem innych blogerów, nie spodziewaj się wartościowych czytelników. Jedyną kategorią ludzi, którzy czytają takie rzeczy, są ci, którym nie starcza już czasu na robienie czegoś pożytecznego.
  9. „Ponadczasowe treści” wymagają większego wysiłku, ale na dłuższą metę dają lepsze rezultaty. Jaki procent twoich wpisów jest „ponadczasowy”? Gdybyś dziś przerwał publikowanie, jak długo twój blog przetrwa w blogosferze? Większość blogów umiera w ciągu kilku dni lub najwyżej tygodni po tym, jak ich zawartość się zdezaktualizowała. A twój blog? Przetrwa kilka dni? Kilka tygodni? A może kilka miesięcy lub lat? Tworzenie ponadczasowych treści jest trudne i dlatego większość autorów unika tego wysiłku. Ty możesz się w ten sposób wyróżnić, a w promocji otrzymasz gwarancję dłuższej żywotności twojego bloga.
  10. Liczba czytelników jest ważna, ale ich „jakość” jest jeszcze ważniejsza. W porządku, wiele osób czyta twój blog, ale kim oni są? Jeśli traktujesz to wszystko poważnie, jakość jest ważniejsza od ilości. Pamiętaj, że wartościowi czytelnicy nie mają zbyt wiele czasu, więc oczekują ewidentnego, intelektualnego zysku będącego rezultatem obcowania z twoją twórczością.

Na podstawie „10 things they didn’t tell you about blogging” Rajesha Setty.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s