Przystępując do kolejnego przedsięwzięcia, pamiętaj o następujących sprawach:
- Przemyśl temat – wybierz się na intelektualną wędrówkę po zakamarkach zagadnienia.
- Określ cele – powinny być jasne, niepozostawiające żadnych wątpliwości i dające się zmierzyć.
- Odrób pracę domową – sprawdź, czy nie próbujesz wyważać otwartych drzwi. Może ktoś z twojego otoczenia zmagał się już z takim przedsięwzięciem? Może są jakieś pożyteczne informacje w Internecie?
- Opracuj plan – co prawda żaden plan nie ma szansy w starciu z rzeczywistością, ale brak planu to gwarantowana porażka.
- Zdefiniuj kamienie milowe – musisz wiedzieć, jakim efektem powinien się zakończyć każdy etap projektu.
- Przydziel czas etapom – harmonogram projektu służy do określenia jego budżetu – zarówno w wymiarze czasowym, jak i finansowym.
- Zostaw margines na błędy i wypaczenia – szacuj z pewną dozą pesymizmu, żeby podczas realizacji mieć czas na drobne korekty.
Na podstawie „7 Steps to Completing Your Projects on Time”.