4 składniki dobrej prezentacji

Seth Godin przedstawił ostatnio w swoim blogu cztery składniki dobrej, marketingowej prezentacji:

  1. Używaj kartek-ściągawek. Nie wyświetlaj konspektu swojej prezentacji na ekranie. Przygotuj eleganckie karteczki zawierające istotne kwestie i szczegóły, o których omówieniu powinieneś pamiętać podczas występu. Trzymaj je w dłoni tak, żebyś w każdej chwili mógł rzucić na nie okiem – ale tylko rzucić okiem, a nie – jak przedstawiciel Cingular na prezentacji Apple iPhone – czytać z nich przez cały czas.
  2. Niech obrazy wzmacniają twoje słowa, a nie mówią za ciebie. Slajdy powinny być emocjonalną demonstracją i sugestywnym dowodem prawdziwości twoich słów.
  3. Stwórz pisemne opracowanie związane z tematem prezentacji i rozdaj je po swoim wystąpieniu. Uprzedź o tym uczestników, żeby nie musieli skrupulatnie notować wszystkiego, o czym będziesz mówił. Pamiętaj, że prezentacja odwołuje się do emocji, a pisemne opracowanie jest fundamentem intelektualnym skierowanym do rozumu odbiorcy. Nie drukuj swoich slajdów, bo nie ma to żadnego sensu.
  4. Zadbaj o efekt, jaki chcesz osiągnąć. Jeśli rezultatem twojej prezentacji ma być zatwierdzenie projektu, podsuń uczestnikom odpowiedni formularz i poproś ich o potwierdzenie podpisami pozytywnej decyzji. Nie kończ na zadaniu pytania – uzyskaj odpowiedź „tak” lub co najmniej zobowiązanie do podjęcia działań w konkretnym, wspólnie uzgodnionym terminie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.