Zimny prysznic

BURZAWKAOd lat z przyjemnością czytam teksty Rajesha Setty’ego. Ostatnio natknąłem się na jego książkę „Setup to Startup”. Autor udostępnia ją w sieci bezpłatnie, więc jeśli zamierzasz założyć startup, poświęć, a właściwie zainwestuj nieco swojego czasu i ją przejrzyj. Myślę, że na początek powinieneś uważnie przestudiować rozdział pod tytułem „10 Questionable Reasons to Become an Entrepreneur” („10 wątpliwych powodów, żeby zostać przedsiębiorcą”). Oto spis tych powodów:

  1. Bo twój przyjaciel został przedsiębiorcą.
  2. Bo chcesz się wyrwać z firmowego kieratu.
  3. Bo chcesz zarobić mnóstwo kasy.
  4. Bo masz wspaniały pomysł.
  5. Bo możesz przejąć projekty, które twoja firma zleca na zewnątrz.
  6. Bo chcesz coś stworzyć wspólnie z przyjaciółmi.
  7. Bo twój pracodawca zarabia mnóstwo kasy na twojej pracy.
  8. Bo wszyscy cię uwielbiają.
  9. Bo masz dostęp do informacji, które innym trudno jest zdobyć.
  10. Bo masz znajomości.

Żeby dokładnie zrozumieć, dlaczego powyższe powody zakładania startupu mogą być złudne, przeczytaj cały rozdział „10 Questionable Reasons to Become an Entrepreneur” z książki Rajesha Setty’ego. Tak, po angielsku. Bez choćby podstawowej znajomości tego języka z pewnością nie będziesz miał czego szukać w świecie startupów.

2 myśli w temacie “Zimny prysznic

  1. Dołożony przez Ciebie warunek sine qua non musi być spełniony, aby w ogóle zacząć myśleć o start up’ie. Dopiero wtedy można się nawłasnoocznie przekonać, że pomysły, które ci hasają po głowie, zostały już dawno temu wprowadzone w życie i umarły śmiercią cichą, o której nikt w Polsce nie doniósł.

    Polubienie

  2. @Orginal_Replica: Z drugiej strony niektóre pomysły umierają jako wcześniaki. Po paru latach wracają, kiedy nabywcy są już na nie gotowi. Wszystkie sieci społecznościowe przed Facebookiem umarły, a przecież Facebook popełnił mnóstwo błędów. Po prostu pojawił się we właściwym czasie we właściwym miejscu.

    Polubienie

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.